Jacek Ozimkowski
Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie w klasie organów prof. Andrzeja Białko. W 1995 roku ukończył z wyróżnieniem studia wokalne pod kierunkiem prof. Wojciecha Jana Śmietany w Akademii Muzycznej w Krakowie. W 1995 roku uzyskał dyplom Ministra Kultury i Sztuki za szczególne osiągnięcia artystyczne. Był asystentem prof. R. Karczykowskiego. W maju 2003 roku uzyskał tytuł doktora w dziedzinie wokalistyki, a we wrześniu 2004 roku wygrał konkurs na stanowisko adiunkta w Akademii Muzycznej w Krakowie. W 2013 roku zdobył tytuł doktora habilitowanego. Obecnie, jako prodziekan wydziału Wokalno-Aktorskiego, prowadzi klasę śpiewu solowego w Akademii Muzycznej w Krakowie. W repertuarze Jacka Ozimkowskiego znajdują się partie z oper m.in.: Mozarta, Webera, Verdiego, Moniuszki, Czajkowskiego oraz utwory oratoryjno-kantatowe i liryki wokalnej. Od 1996 roku związany jest z zespołem Capella Cracoviensis. Współpracuje także z Operą Krakowską i Teatrem Muzycznym w Gliwicach. W 1998 roku nawiązał kontakt ze Szwajcarską Agencją Art Media, z którą odbywał tournée po Europie z operami Mozarta, kreując m.in. role: Sarastra, Leporella, Osmina czy Figara. W 2003 roku na zaproszenie Opery Krakowskiej – podczas Wielkiej Gali Operowej, wykonał arię Mefistofelesa z opery Faust Gounoda oraz arię Scarpii z opery Tosca Pucciniego. W Operze Krakowskiej brał udział w premierze Gwałtu na Lukrecji Brittena, a także w premierze Damy Pikowej Czajkowskiego. W Gliwickim Teatrze Muzycznym wykonywał partię Don Basilia w premierze Cyrulika Sewilskiego Rossiniego. Uczestniczył festiwalach muzyki barokowej, takich jak: Festiwal Bachowski w Świdnicy, „Muzyka w Starym Krakowie” oraz Festiwal „Forum Musicum” we Wrocławiu. Koncertuje w kraju i za granicą. W 2011 roku rozpoczął serię nagrań CD – „Polski barok”, które zostały zaprezentowane na targach muzycznych „Midem 2012” w Cannes. Dokonał wielu nagrań dla Polskiego Radia i TV.