ENG
FB

KONCERT AKADEMII MUZYCZNEJ W KRAKOWIE – WOLFGANG AMADEUSZ MOZART

30.04.2019,
19:00
Wstęp wolny na podstawie BEZPŁATNYCH WEJŚCIÓWEK, które można odebrać w kasie SOKOŁA od dnia 11 kwietnia.

Soliści - studenci Wydziału Wokalno-Aktorskiego:
Magdalena Drozd – sopran
Yana Hurtova – alt
Bartłomiej Chorąży – tenor
Łukasz Dziuba – bas

Chór i Orkiestra Kameralna Akademii Muzycznej w Krakowie
Andrzej Korzeniowski – przygotowanie chóru

Maciej Tworek – dyrygent

Wolfgang Amadeusz Mozart
Sonaty kościelne: C-dur KV 278, C-dur KV 263, C-dur KV 329
Msza koronacyjna C-dur KV 317


Magdalena Drozd, fot. Agnieszka Monasterska
Magdalena Drozd – sopran

Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. W. Żeleńskiego w Krakowie w klasie śpiewu solowego Ewy Kowalczyk oraz w klasie interpretacji piosenki Andrzeja Zaryckiego. W latach 2011-2013 - dwukrotna stypendystka Fundacji Pro Musica Bona w Krakowie. Obecnie jest studentką II roku studiów magisterskich na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie śpiewu prof. Agnieszki Monasterskiej. Do jej osiągnięć należą: udział w nagraniu płyty kolędowej z aranżacjami Ireneusza Boczka oraz płyty jubileuszowej Andrzeja Zaryckiego; koncert kolędowy z Orkiestrą Kameralną Uniwersytetu Pedagogicznego; koncert G. Faure Requiem z orkiestrą Fresco Sonare oraz chórem Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. W. Żeleńskiego w Krakowie pod batutą Moniki Bachowskiej w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach; udział z pianistką Dominiką Grzybacz w Festiwalu Kameralistyki Wokalnej Voice&Piano w Krakowie; III miejsce na Konkursie Duetów Wokalnych i Instrumentalnych. Wokalistka bierze udział w licznych kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez Iwonę Sobotkę, Mariusza Kwietnia, Włodzimierza Zalewskiego, Jolantę Janucik. Była kierownikiem artystycznym projektu - Oratorium o Bł. Karolinie (2016-1017). Brała udział w koncertach z Orkiestrą Symfoniczną Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie (XI 2018, Niemcy, Włochy).
fot. Agnieszka Monasterska 

   

Yana Hurtova, fot.Valeria Datsiuk
Yana Hurtova – alt

Ukończyła szkołę muzyczną II stopnia w klasie fortepianu w Odessie (Ukraina). Śpiewała w Chórze Stowarzyszenia Polaków w Odessie Polska Nuta, jednocześnie ucząc się śpiewu. W 2018 roku śpiewała w zespole Capella Marialis Kościoła Mariackiego w Krakowie. Na drugim roku studiów licencjackich wykonywała rolę Niani w operze Eugeniusz Oniegin. Jako solistka, brała udział w koncertach na Ukrainie i w Polsce. Od 2016 roku studentka Akademii Muzycznej w Krakowie na Wydziale Wokalno-Aktorskim w klasie prof. Małgorzaty Ratajczak.
fot. Valeria Datsiuk

   

Bartłomiej Chorąży, fot. Maria Jarzyna

Bartłomiej Chorąży – tenor

Absolwent Szkoły Muzycznej im. Władysława Żeleńskiego (Kraków) w klasie altówki oraz śpiewu solowego, aktualnie student Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie śpiewu solowego u dra hab. Jacka Ozimkowskiego. Występował podczas wielu festiwali, w tym m.in. Festiwal Misteria Paschalia, Festiwal Actus Humanus, Międzynarodowy Festiwal im. G. G. Gorczyckiego. Podczas Międzynarodowego Festiwalu Bursztynowego – Opera Europy, w Filharmonii Kaliningradzkiej oraz Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, wykonywał partie z oper W. A. Mozarta Wesele Figara, Rigoletto czy G. Verdiego Traviata.Wystąpił również podczas XIX Międzynarodowego Festiwalu im. Ady Sari, realizując partie solowe w kantatach J. S. Bacha. W 2017 roku został wytypowany z grona najlepszych studentów Akademii Muzycznej do wzięcia udziału w mistrzowskich kursach z interpretacji i wykonawstwa polichóralnej muzyki barokowej prowadzonych przez Josa Van Veldhovena. Bartłomiej Chorąży jest artystą-wokalistą chóru Filharmonii Krakowskiej oraz członkiem Męskiego Zespołu Wokalnego Filharmoników Krakowskich. Współpracuje z zespołem Octava Ensemble. Jest również współzałożycielem zespołu Cracow Baroque Consort. Występował pod batutą dyrygentów takich jak Alexander Liebreich, Ola Rudner, Krzysztof Penderecki, Gabriel Chmura, Evgen Savchuk, Helmuth Rilling, Roland Bader, Charles Olivieri-Munroe, Łukasz Borowicz, Jacek Kaspszyk czy Jos Van Veldhoven.
fot. Maria Jarzyna  

   

Łukasz Dziuba, fot. Łukasz Płoch
Łukasz Dziuba – bas 

Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie dr. hab. Michała Nagya. Swoją przygodę z muzyką rozpoczął w Kielcach, gdzie uczęszczał do Studium Gitary Klasycznej występując jako członek Kieleckiego Kwartetu Gitarowego. Laureat konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych – jako kameralista (Festiwal Gitara Viva! w Kielcach) i solista (Concorso Internazionale Giovani Musicisti Premio Antonio Salieri w Legnago).

Ukończył Państwową Szkołę Muzyczną II st. im. W. Żeleńskiego w Krakowie w klasie śpiewu dr. hab. Jacka Ozimkowskiego. Śpiewał z takimi zespołami jak Chór Polskiego Radia, Hover Chamber Choir of Armenia, Chór Filharmonii Krakowskiej czy Cracow Singers. Występował na festiwalach Wratislavia Cantans i Misteria Paschalia. Nagrał dwie płyty pod kierownictwem Agnieszki Budzińskiej-Bennett z psalmami Mikołaja Gomółki (z Chórem Polskiego Radia) i dziełami Wacława z Szamotuł (z Cracow Singers). Obecnie studiuje w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie śpiewu dr Ewy Wolak-Czarniak.
fot. Łukasz Płoch

   

Orkiestra Kameralna Akademii Muzycznej w Krakowie

chór_i_orkiestra_akademii_muzycznej_fot_Piotr_Markowski

Została utworzona w 1993 roku. Repertuar comiesięcznych koncertów obejmuje utwory z kanonu muzyki światowej. Orkiestra występowała we Francji, Wielkiej Brytanii, Słowacji oraz Niemczech podczas Festival Junger Künstler Bayreuth. Współpraca z wybitnymi dyrygentami i pedagogami krakowskiej uczelni oraz zaproszonymi gośćmi, m.in.: J. Staniendą, D. Stabrawą, K. Bumannem czy M. Caldim, zapewnia młodym muzykom zdobycie warsztatu orkiestrowego na najwyższym poziomie. Orkiestrę prowadzi dr hab. Maciej Tworek.
fot. Piotr Markowski

   

Chór Akademii Muzycznej w Krakowie 

Podczas swej długoletniej działalności artystycznej, wpisanej w tradycję krakowskiej Uczelni, chór (jako zespół międzywydziałowy) wykonał – obok utworów a cappella czy mniejszych form wokalno-instrumentalnych – najwybitniejsze dzieła ze światowego repertuaru oratoryjnego (m.in.: G. F. Haendel Mesjasz; J. Haydn Stworzenie świata i Pory roku; W. A. Mozart Requiem; I. Strawiński Symfonia psalmów; K. Penderecki Te Deum i Siedem Bram Jerozolimy). Chór uczestniczył w seminariach i koncertach Internationale Bachakademie ze Stuttgartu pod kierunkiem prof. Helmutha Rillinga, wykonując najsłynniejsze dzieła J. S. Bacha, m.in. Pasję wg św. Mateusza oraz Mszę h-moll, A. Dvořáka Stabat Mater i G. F. Haendla Mesjasza (w wersji W. A. Mozarta). Chór brał ponadto udział w europejskim prawykonaniu Credo Krzysztofa Pendereckiego. Do tradycji należą koncerty zespołu w ramach międzynarodowych festiwali: Dni Muzyki Organowej czy Festiwalu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari oraz uświetnianie uroczystości akademickich.  

   

Korzeniowski_Andrzej_fot_Piotr_Markowski
Andrzej Korzeniowski – przygotowanie chóru 

Dyrygent, absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie. Edukację kontynuował na kursach mistrzowskich dyrygentury symfonicznej u J. Salwarowskiego i G. Chmury. Współpracował m.in.: z Chórem i Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej, Orkiestrą Symfoniczną Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Śląskiej, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Gdyńską Orkiestrą Symfoniczną, Państwowym Chórem Filharmonii w Mińsku, Chórem Chłopięcym Filharmonii Krakowskiej, Chórem Polskiego Radia w Krakowie. W swoim dorobku ma ponad 800 występów oraz nagrania muzyki teatralnej i filmowej zarówno do produkcji polskich, jak i zagranicznych. Koncertował w takich krajach Europy jak: Francja, Hiszpania, Portugalia, Włochy, Watykan, Litwa i Ukraina. Obecnie jest kierownikiem artystycznym chórów katedralnych w Krakowie, w tym założonego przez siebie w 2006 r. Chóru Mieszanego Katedry Wawelskiej. Równolegle zajmuje się działalnością pedagogiczną, prowadząc m.in.: klasę dyrygentury chóralnej na Wydziale Twórczości, Interpretacji i Edukacji Muzycznej Akademii Muzycznej w Krakowie.
fot. Piotr Markowski

 

Maciej Tworek, fot. Beata Frysztacka
Maciej Tworek – dyrygent 

W krakowskiej Akademii Muzycznej studiował fortepian w klasie prof. Jana Hoffmana, chóralistykę na Wydziale Wychowania Muzycznego oraz dyrygenturę na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki w klasie prof. Józefa Radwana. Brał udział w dyrygenckich kursach mistrzowskich prowadzonych przez Helmutha Rillinga, Rogera Norringtona i Kurta Masura. Jako asystent współpracował z Valerym Giergievem i Lorinem Maazelem. W 1998 r. otrzymał wyróżnienie w II Ogólnopolskim Konkursie Młodych Dyrygentów im. W. Lutosławskiego w Białymstoku, a w 2002 r. brał udział w Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim The Maazel/Vilar Conductors’ Competition (runda półfinałowa). W 2003 r. wraz z Orkiestrą Kameralną Akademii Muzycznej w Krakowie uczestniczył w Festival Junger Künstlerw Bayreuth. W latach 2005-2012 był dyrygentem Capelli Cracoviensis, gdzie pełnił również funkcję zastępcy dyrektora. Obecnie jest wykładowcą w krakowskiej Akademii Muzycznej. Współpracował z wieloma zespołami, m.in.: The Hilliard Ensemble, Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia, Sinfonią Varsovią, Orquesta Sinfonica Simon Bolívar de Venezuela, NDR Radiofilharmonie, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Sinfonią Iuventus, Chórem Polskiego Radia czy Chórem Kameralnym „Pro Arte”.W 2002 r. rozpoczął trwającą do dzisiaj dyrygencką współpracę z Krzysztofem Pendereckim. Jej owocem było m.in. przygotowanie zespołów Teatru Wielkiego-Opery Narodowej do europejskiego prawykonania VIII Symfonii pod dyrekcją kompozytora. Od 2010 r. opiekę impresaryjną nad artystą sprawuje Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena.
fot. Beata Frysztacka

Chór i Orkiestra Akademii Muzycznej w Krakowie, fot. Piotr Markowski